Faceți căutări pe acest blog

make-money-468x60

luni, 14 octombrie 2013

CIOCOLATA DE CASA IN FOI DE NAPOLITANA

Ciocolata de casa este unul din deserturile noastre preferate. De la mic la mare cu totii o savuram cu maaaare placere cand avem ocazia. Si drept este ca nu de foarte multe ori avem ocazia sa ne bucuram de ciocolata de casa, pentru ca eu sunt mereu dornica de experimentat retete noi :D
Dar da, aceasta este una dintre cele care au privilegiul de a fi repetate. Am mai facut eu ciocolata de casa, reteta nu difera foarte mult doar ca de data aceasta i-am pus straie noi - de napolitana - si am facut un duet alb-negru.

Ciocolata de casa in foi de napolitana

Ciocolata neagra
270 gr lapte praf
50 gr cacao
100 ml apa
170 gr zahar
120 gr unt
50 gr nuci macinate

Ciocolata alba
270 gr lapte praf
50 gr cocos ( eu am avut prospat ras )
100 ml apa
170 gr zahar
120 gr unt
50 gr nuca de cocos

In plus 3 foi de napolitana

Timp de preparare: 20 min. Timp de racire: 4 ore.

Ciocolata de casa in foi de napolitana

Siropul pentru ciocolata se poate face tot odata. Asadar punem 200ml apa pe foc impreuna cu 340 gr zahar. Din momentul in care incepe sa fiarba il lasam 6 minute - pe ceas :P. Adaugam 240 gr de unt taiat cubulete si omogenizam.

Pregatim doua vase incapatoare. In primul punem 270 gr lapte praf cernut si nuca de cocos (care poate merge si pana la 100 gr) apoi amestecam usor. In celalalt punem cacaoa si nucile macinate.

Siropul il impartim in doua si punem cate o jumatate in fiecare parte/vas. Eu am cantarit siropul si asa am reusit sa-l impart in mod cat de cat egal.

Amestecam foarte bine in ambele vase (pe rand, sau daca aveti ajutor e si mai bine ca puteti termina treaba mai repede si fara stres :P ) pana cand obtinemdoua compozitii omogene: alba si neagra.

Ciocolata de casa in foi de napolitana

Luam 3 foi de napolitana si le taiem pe jumatate. Umplem foile de napolitana cu ciocolata obtinuta. Incepem cu un strat alb, unul de cacao...si tot asa pana cand terminam compozitiile. Dupa cum vedeti eu am avut mai multa ciocolata alba decat neagra...oare o fi sustras cineva cantitatea lipsa? Nu se va sti niciodata :)

Acoperim ciocolata cu folie alimentara si o dam la rece pentru cel putin 4 ore dupa care...stiti voi bine ce urmeaza :P

Enjoy!

Ciocolata de casa in foi de napolitana

Ciocolata de casa in foi de napolitana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu