Faceți căutări pe acest blog

make-money-468x60

joi, 29 august 2013

Prajitura cu iaurt si prune uscate


Acesta reteta este inspirata dupa prajitura cu iaurt din 'Cartea Regala de Bucate' a Reginei Maria. Ce m-a determinat sa o fac? Simplu, era o reteta recomandata pentru copii :P Si cum toti cei din casa suntem 'copii' unii la propriu alti la figurat :P, m-am hotart sa fac prajitura asta pentru toti, evident.

Reteta mea e modificata fata de cea originala, am renuntat la un pahar de zahar - mi se parea mult prea mult sa pun doua - am pus doar unul de zahar si am adaugat 1 pahar de prune uscate - asta insemnand cateva bucatele pentru ca nu au intrat prea multe in paharul ala :P. Am mai inlocuit jumatate de pahar de faina cu nuca de cocos si am scazut putin cantitatea de ulei....cam atat :) 
Rezultatul? Delicioasa!

Prajitura cu iaurt si prune uscate

Ingrediente
1 pahar iaurt (175 ml)
2/3 pahar ulei
3 oua mari
1 pahar zahar tos
1/2 pahar nuca de cocos
2 + 1/2 pahare faina
1 pahar prune uscate
2 lingurite rase praf de copt

Timp de preparare: 15 min. Timp de coacere: 40 min. Nr portii: 16

Prajitura cu iaurt si prune uscate

Se poate folosi orice tip de masura, important e sa pastrati proportiile. Paharul de iaurt folosit de mine avea 175ml, dar merge la fel de bine cu unul mai mic/mare.

Ouale le mixam cu praf de sare, adaugam zaharul si mixam pana devin usor spumoase si se mai albesc la culoare. Amestecam iaurtul cu uleiul. Separat amestecam faina cu nuca de cocos si praful de copt.

Prunele uscate le taiem marunt.
Peste crema de oua punem alternativ din amestecul de ingrediente uscate si din cel de iaurt si ulei. Omogenizam fara sa mixam prea mult.

Pregatim o tava medie de copt (24/24 sau 20/30 cm) o tapetam cu hartie de copt si preincalzim cuptorul la 180 de grade. Turnam compozitia in tava si nivelam cu dosul unei linguri. Coacem prajitura timp de 35-40 de minute pana cand este frumos rumenita deasupra.

Prajitura cu iaurt si prune uscate

Lasam prajitura sa se racoreasca complet in tava apoi o portionam si o pudram cu zahar pudra din abundenta, sau nu...Se poate si glazura aceasta prajiturica, dar eu am vrut sa o las mai simpla...si mai usoara :)

Enjoy!

Prajitura cu iaurt si prune uscate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu