Faceți căutări pe acest blog

make-money-468x60

duminică, 9 iunie 2013

Tort de clatite cu urda, ciocolata si fructe

Credeti ca e nevoie sa fii foarte experimentat in bucatarie ca sa faci un tort frumos si foarte aspectuos? Ei bine, cu acest tort de clatite cu crema de urda, ganache de ciocolata si fructe de sezon nu aveti cum sa dati gres: cred ca ar reusi chiar si unui copil iar cu gustul lui va veti cuceri sigur musafirii si familia. Pentru ca la momentul publicarii retetei pe piata fructele de sezon sunt capsunile si ciresele, cu ele am garnisit si tortul meu de clatite cu urda, dar la fel de bine se pot asorta la acest tort zmeura, feliile de piersici, felii de mere sau pere caramelizate sau chiar puteti renunta la fructe, inlocuindu-le cu nuci usor prajite si un sos caramel. Si daca nu veti pune nici ciocolata, nici fructe, ci doar veti asambla tortul de clatite cu crema de urda, va asigur ca tot bun de sa te lingi pe degete va iesi.Timp de pregatire: ore
Timp de gatire: ore
Timp Total: ore
Numar portii: 10 portii
Grad de dificultate: medie


Ingrediente Tort de clatite cu urda, ciocolata si fructe:
pentru o forma de tort de 21 cm. diametru
  • 12-15 clatite subtiri (eu le-am pregatit urmand aceasta reteta de clatite)
  • 750 de grame de urda bine scursa de zer (eu am folosit o minunatie de urda untoasa, obtinuta din lapte de vaca, oaie si capra, in amestec)
  • 150 de grame de zahar (se poate si mai mult, avand in vedere ca in clatite eu nu pun zahar deloc, dar mi-a placut asa, nu foarte dulce)
  • extract de vanilie, 1 lingurita
  • coaja galbena razuita si zeama de la 1 lamaie
  • 4 oua mari
  • 150 de grame de smantana
  • 1 praf de sare
  • 25 de grame de unt
  • glazura: 100 de grame de ciocolata cu lapte +100 de grame de smantana pentru frisca
  • fructe de sezon dupa preferinta
Preparare Tort de clatite cu urda, ciocolata si fructe:
Intai de toate, aveti nevoie de clatite. Chiar daca dimensiunea clatitelor nu se va potrivi perfect cu forma in care vreti sa montati tortul, nu are importanta prea mare, clatitele se pot ajusta (asa cum am facut si eu, de altfel).
Umplutura… foarte usor de facut. Atat de usor incat puteti deja sa aprindeti cuptorul si sa il setati la 180 de grade, pana se va incinge, numai bine veti termina crema si asamblarea tortuletului.
1. Se cantareste urda intr-un castron (poza 1).
2. Se adauga ouale intregi, 200 de grame de smantana, zeama si coaja razuita de lamaie (atentie, doar partea galbena, partea alba e amaruie), extractul de vanilie si zaharul (poza 2).
3. Cu blenderul de mana (ideal) sau cu un mixer obisnuit se omogenizeaza totul pana la obtinerea unei creme semifluide (poza 3).
peparare crema de urda
V-am spus, mi-am dorit un tortulet nu prea mare, m-am oprit asupra dimensiunii de 21 cm. si cum nu aveam nicio forma de tort de marimea asta, am optat pentru asamblarea desertului in inelul ajustabil pentru torturi. Voi nu trebuie neaparat sa ma imitati, cantitatile date sunt potrivite atat pentru un tort de 20 cm. diametru, cat si pentru unul de 24 cm. diametru.
Am ajustat dimensiunea clatitelor dupa cum am dorit.
preparare tort de clatite 1
Forma in care se asambleaza tortul se aseaza pe tava cuptorului (o veti manipula mai usor) si se unge cu unt solid. La fund se pune un disc de hartie de copt de marime potrivita si se aseaza prima clatita, care se unge cu 2-3 linguri generoase de crema de urda.
Se continua identic pana epuizati clatitele si crema, finalizand cu o clatita neunsa, care se preseaza usor cu palma si se presara cu unt taiat cubulete.
Se da tortul de clatite la cuptor pentru 45 -50 de minute (daca clatita expusa direct la foc da semne ca s-ar rumeni prea tare, se acopera cu o coala de hartie de copt si se continua coacerea).
Se lasa tortul sa se raceasca in forma complet, apoi se mai da la frigider timp de 2 ore inainte de a-l rasturna pe un platou.
Inainte sa se rastoarne, se trece cu un cutit lung de jur imprejurul formei (intre tort si peretii acesteia) si daca exista posibilitatea, se desface inelul lateral al formei. Se rastoarna pe platou cu o miscare scurta si se indeparteaza hartia de copt.
Se lasa tortul sa se raceasca in forma complet, apoi se mai da la frigider timp de 2 ore inainte de a-l rasturna pe un platou.
Inainte sa se rastoarne, se trece cu un cutit lung de jur imprejurul formei (intre tort si peretii acesteia) si daca exista posibilitatea, se desface inelul lateral al formei. Se rastoarna pe platou cu o miscare scurta si se indeparteaza hartia de copt.
preparare tort de clatite 6
Se garniseste tortul cu fructe, se da la rece inca cel putin o ora si apoi… hm, dam navala!
tort de clatite cu ciocolata 1
E extraordinar de bun, fin si cremos. Ca sa ma credeti pe deplin trebuie sa il si preparati asa ca va doresc spor la treaba. Si Pofta Buna!
5.0 based on 4 ratings

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu